Június 1-jétől a Panacea 2000 Kft. veszi át az orvosi ügyeletet Székkutason. A szolgáltatást Hódmezővásárhelyen és Mártélyon már évek óta ellátó cégről dr. Tanács Gábor ügyvezető igazgatót kérdeztük.

A Panacea 2000 Kft., ahogy a neve is mutatja, több mint 10 éve van jelen az egészségügyi szolgáltatások piacán. Tevékenységük egyik fő része Vásárhely és Mártély központi ügyeletének szervezése, ezen kívül foglalkoznak betegszállítással (nem OEP finanszírozott szinten), elsősegélynyújtás oktatásával, valamint szakmai továbbképzéseket is tartanak, és rendezvények egészségügyi biztosítását is végzik.

A Székkutason júniustól átvett szolgáltatás központi orvosi ügyelet formájában működik, ami azt jelenti, hogy az ügyeleti időben érkező segítségkérések egy központi telefonszámra futnak be. Ezt az Országos Mentőszolgálat diszpécserei veszik fel, ők azok, akik sürgősségi szempontok alapján besorolják a hívást. Így kapja meg a feladatot az orvosi ügyelet is, és így jutnak el a beteghez. A rendszer közvetlen kapcsolatban áll a sürgősségi osztállyal is, ami a betegutak szervezésében nagy biztonságot jelent.

Dr. Tanács Gábor elmondta, ha valaki egészségügyi vészhelyzetben segítséget kér, 15 percen belül kell a mentőnek kiérkeznie hozzá. Ez a sürgősségi eset, amikor kék lámpás, szirénás mentőautó megy. Vannak olyan esetek, amelyek nem igénylik ezt a sürgősségi fokozatot, de mégis az orvosnak a helyszínen látnia kell a beteget, ezeknek a besorolása nem azonnalos, de meghatározott időn belül indítják a kocsit. Az ügyvezető igazgató hangsúlyozta, nem a kilométerek számán múlik a kiérkezés. Úgy gondolja, minden segítséghívásra időben érkezik a rendszerből a segítség. Ez lehet mentőautó, orvosi ügyeleti kocsi, telefonos tanácsadás, vagy a rendelőbe is bemehet a beteg, hiszen az orvosi ügyelet nem csak kijáró szolgálatból áll.

A központi ügyelet rendelője Hódmezővásárhelyen, a Lázár utca 10. szám alatt található, és ügyeleti időben fogadja a betegeket. Ugyanebben az időben áll rendelkezése a kijáró szolgálat, amennyiben valaki az állapota vagy betegsége miatt nem tud bemenni Vásárhelyre.

Amikor orvosi vészhelyzet adódik, van, aki a mentőket és van, aki az orvosi ügyeletet hívja. A diszpécserszolgálatnak éppen az a lényege, hogy az elmondott panaszok alapján küldik a segítséget. Dr. Tanács Gábor leszögezte, a legkülönfélébb esetekben tudnak segíteni a mellkasi fájdalomtól a cukorproblémákig, viszont a receptírás nem a feladatuk, ezt adminisztrációsan sem támogatja a rendszer.

Június 1-étől a következő telefonszámon hívható az orvosi ügyelet: 62/474-374.

Forrás: Kutasi Hírek