A Székkutasi Olvasókör kirándulást szervezett 2018. június 23-án tagjai, a helyi egyházak, civil szervezetek és érdeklődők számára.

Úgy gondolom, hogy ez a kalocsai út, felejthetetlen emléknek ígérkezett mindannyiunk számára. Ezt az élményt szeretném megosztani az olvasókkal.
Először Kiskőrös felé vettük az irányt, ahol Petőfi Sándor szülőházát néztük meg a busz ablakain keresztül. Megérkeztünk úti célunkhoz, ahol nagy meglepetés ért minket. Dr. Tóth-Kovács Ádám Kalocsa aljegyzője és kedves felesége Anett fogadtak nagy örömmel és szeretettel bennünket. Persze, nem ők voltak az idegenvezetőink, ők csupán szívélyes kísérői voltak kis csapatunknak.
Amikor megnyílt előttünk a Nagyboldogasszony Főszékesegyház kapuja, mindenki csak ámult-bámult a gyönyörűségtől, ami elénk tárult. Ott egy kedves néni mesélt sok-sok érdekes dolgot. Az épület mellett található Érseki Könyvtárat is megnéztük, és a régi könyvek történetével ismerkedtünk meg. Hosszabb bandukolás után a Viski Károly Múzeumhoz érkeztünk.  Ott sok szépet láttunk, és hallottunk.  Majd a múzeumból kilépve dr. Tóth-Kovács Ádám munkahelyére mentünk, ahol még a kalocsai polgármester irodáját is szemügyre vehettük.
Utána, mivel mindenkinek korgott a gyomra, a következő úti célunk egy étterem volt, ahol elfogyasztottuk a finom ebédet. Természetesen a cukrászda sem maradhatott ki. A sütizés után a Duna partra mentünk, ahol megcsodáltuk a gyönyörűen hömpölygő folyót. Később a Hajós Pincefalu felé vettük az irányt, itt a felnőttek számára borkóstolásra és vásárlásra volt lehetőség.  Mindenkinek kellemesen telt az egy óra, amit itt töltöttünk. Az este közeledtével, számtalan élménnyel gazdagodva tértünk haza.