2015. június 2-án jutalomkiránduláson vehettünk részt, s Szentendrére és Budapestre utaztunk Székkutas Község Önkormányzata és Kovács Gábor Úr támogatásával.

Első állomásunk Szentendre volt, ahol ”kis” csapatunk (közel ötvenen voltunk a kísérő pedagógusokkal együtt) kettévált. Mi, nagyobbak idegenvezetést kaptunk a városban.  Idegenvezetőnk tájékoztatott a város nevezetes épületeiről, és megtudtuk, milyen sokféle származású és vallású ember lakik itt. Kis sikátorokon kaptattunk felfelé nehezen, de mikor a Duna-korzóra gyalogoltunk, könnyen vitt a lábunk.  A parton ki-ki kacsázni próbált, míg más a fák árnyékában hűsölt. A Köszöntő-szobrot is láttuk, amely a városba érkezőket fogadja. A képtárban különböző anyagú és kidolgozású nonfiguratív műalkotásokat szemléltünk meg. Minden darabban a geometria csodáját véltük felfedezni más-más módon.  A tárlatvezetés után mi magunk készítettünk háromdimenziós képeket puzzle darabkákból. A feladat megdolgoztatta agytekervényeinket, de nagy lelkesedéssel próbáltunk minél élethűebb remekeket kidolgozni. Még fagyiztunk és sétáltunk egyet a városban, mielőtt Budapestre buszoztunk a KOGART étterembe. Az épület teraszán szerencsénk volt Havasi Balázs virtuóz zongoristával is találkozni.  A finom ebéd után a Margit-szigetre keltünk át. Bejártuk a parkot és kis ösvényeket fedeztünk fel. A szép környezet mindenkit elvarázsolt.

Nekünk, nyolcadikosoknak ez volt az utolsó kirándulásunk, s ismét felejthetetlen élményekkel gazdagodhattunk.