Lecsökkentek az ügyintézési határidők, és hogy elkerüljük a sorban állást, már interneten is időpontot tudunk kérni az ügyintézésekhez – derült ki a Rádió 7 hétfői Napraforgó magazinjából. A műsor vendége dr.Makó András, a Hódmezővásárhelyi Járási Hivatal vezetője volt, akivel a járási hivatalok működéséről Égető Gyula beszélgetett.
2013 január 1-től indult el az országban a járási rendszer. Csongrád megyében összesen 7 járási hivatal kezdte meg működését, melynek egyike Hódmezővásárhelyen van. A város járási hivatala további három településnek is a székhelye: ide tartozik Mártély, Mindszent, valamint Székkutas is. Mindszenten kirendeltség van, okmányiroda működik, itt eggyel több ablaknál intézhetik az ügyeket, úgyhogy az embereknek nem kell Vásárhelyre vagy Szentesre utazniuk az ügyintézés miatt – tudtuk meg Makó Andrástól, a Hódmezővásárhelyi Járási Hivatal vezetőjétől.
A műsorban szó esett a járási hivatalok felépítéséről is. A vásárhelyi járási hivatal két osztályból áll, az egyik az okmányiroda, a másik pedig a hatósági iroda. Hat szakigazgatási szerv is a járáshoz tartozik: az ÁNTSZ, a földhivatal, a munkaügyi központ, az állatorvosi hivatal, valamint a járási gyámhivatal és a járási építésügyi hatóság.
Több változás is történt a járási hivatalok működésével – folytatta dr. Makó András. Az önkormányzat most már csak helyi, míg a járások az államigazgatási ügyekkel foglalkozik. Ezen kívül az ügyintézési határidők 10 nappal csökkentek, valamint az ügyfélkapun keresztül elektronikusan is időpontot lehet kérni, így elkerülhető az, hogy az emberek sorban álljanak a hivatalban. Az ügyfélkapura regisztrálni kell, és az időpont egyeztetés mellett arra is figyelmeztet, hogy a személyes okmányaink mikor járnak le, például a személyi igazolványunk lejárta előtt 30 nappal kapunk egy sms-t. Akinek pedig nincs internet hozzáférése, annak személyesen a kollégák segítenek a járási hivatalban – tette hozzá a járási hivatal vezetője.
A Hódmezővásárhelyi Járási Hivatal hétfőtől péntekig mindennap várja az ügyintézőket. Hétfőnként 8-tól 17óráig, kedden és csütörtökön 8-tól 16 óráig, míg szerdán és pénteken 8 órától délig áll a polgárok rendelkezésére. A járási hivatal a Polgármesteri Hivatalban található, míg Mártélyon, Mindszenten és Székkutason a korábbi, megszokott helyeken fogadják az ügyfeleket – derült ki a műsorból.
A járási hivatalok kialakításával nem ért véget a közigazgatási reform – mondta dr. Makó András. Októbertől integrált ügyfélszolgálat veszi kezdetét, amely azt eredményezi, hogy egy ablaknál több ügyet is el lehet intézi. Az okmányirodák átalakulnak kormányablakokká, amelyek átveszik az okmányirodák szerepét.
Forrás: promenad.hu