A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában a 47. sz. főút fejlesztése mind Békés, mind Csongrád megyében várhatóan július végén elindulhat. A korszerűsítés három részben, több mint 60 km hosszan Békéscsaba elkerülő–Orosháza elkerülő, Orosháza elkerülő-Hódmezővásárhely között, valamint Algyő-Szeged között valósulhat meg.

A Békés megyei 34,4 km szakaszon a burkolaterősítési és szélesítési munkálatok mellett felújítjuk a MÁV vasúti felüljárót Szarvas–Mezőhegyes felett. Párhuzamosan a főúttal, a 28 km hosszan kerékpárút épül, beleértve a csorvási átkelési szakasz átépítését is. A meglévő tömegközlekedési megállóhelyeket 17 helyen felújítjuk, a peronok és a pályaszerkezet teljesen átépül. A Békés megyei szakaszra szintén két érvényes ajánlat érkezett, a kivitelezést a legolcsóbb ajánlatot adó Colas Út Zrt. és a Duna Aszfalt Kft. nettó 8.945.000.630 forint értékben végzi.

A közel 19,7 km hosszú csongrádi szakaszon a burkolaterősítési munkálatok mellett, önálló, a közúttal párhuzamos, kétirányú forgalmú kerékpárutat alakítunk ki. A Kakasszéki-csatorna felett kerékpáros hidat építünk, valamint összesen 27 helyen felújítjuk a tömegközlekedési megállóhelyeket. A Csongrád megyei szakasz kivitelezését a legolcsóbb ajánlatot adó Duna Aszfalt Kft. nettó 7.948.184.031 forint értékben végzi.

A 7 km hosszú Algyő – Szeged közötti szakasz 7 km 11,5 tonnás burkolatmegerősítés során korszerűsítjük az: az algyői Tisza híd előtti 2x1, az algyői Tisza híd és az Algyő, Vásárhelyi u. közötti 2x1, valamint az Algyő, Vásárhelyi u. és az M43 autópálya közötti 2x2 sávos szakaszt.

Az első két ütem építése július végén megkezdődik, a harmadik szakasz kivitelezése Algyő-Szeged között forrás rendelkezésre állása esetén ősszel elindulhat. A beruházás az Új Széchenyi Terv keretében uniós források segítségével valósul meg. 2015 év végén már a felújított úton közlekedhetnek az autósok és a kerékpárosok egyaránt.

- Forrás: www.nif.hu -